Poduzetnički centar COWORKING PULA s inovativnim sadržajima sve bliže izgradnji
Projekt rekonstrukcije i izgradnje poduzetničkog centra COWORKING PULA jedan je od projekata u provedbi ITU mehanizma za Urbano područje Pula te se u režiji i suradnji Istarske razvojne agencije – IDA d.o.o. i Grada Pule provodi od studenoga 2020. godine s planom dovršetka i operativne spremnosti za korisnike do kraja 2023. godine.
Cilj samog projekta vrijednog više od 25 milijuna kuna, koji se dugi niz godina pripremao, je uspostava poduzetničkog centra s inovativnim sadržajima u samom središtu Grada Pule, preko puta popularno zvanog Pattinaggia te na temeljima nekadašnjeg autosalona Mehanika.
Kako pojašnjava direktor IDA-e u funkciji nositelja ovog projekta, dr.sc. Boris Sabatti, sama priprema projekta uključivala je u počecima i pregovore s nacionalnim tijelima nadležnima za regionalni razvoj i upravljanje državnom imovinom te je Vlada RH je u rujnu 2018. godine prepoznala značaj projekta i temeljem ideje osmišljene na inicijativu IDA-e darovala Gradu Puli napuštenu zgradu Mehanike, koja će biti obnovljena i nadograđena te prenamijenjena u poduzetnički centar s ciljem jačanja poduzetničkog okruženja u urbanom području Pula te Istarskoj županiji.
Fokus je na stvaranju ponešto inovativnije poduzetničke klime i zajednice, a osim klasičnih malih i srednjih poduzetnika, centar će biti na usluzi tzv. „freelancerima“, digitalnim nomadima, akterima u brzorastućoj kreativnoj industriji te svim ostalim zainteresiranima, što će svakako predstavljati jednu novu vrstu zamašnjaka razvoju gospodarstva na ovom području te u Istri, ističe Sabatti. Očekuje se da će u skorijoj budućnosti usluge centra koristiti više od 120 korisnika.
Detaljnije, aktivnosti projekta uključuju potpunu rekonstrukciju sada napuštene gore navedene nekretnine bruto površine 1.800 m2, koja će se prenamijeniti u „open space“ prostore s radnim jedinicama za korisnike, sale za sastanke, multimedijsku konferencijsku dvoranu, skype sobe, kreativne sobe, networking zone te zone za slobodno vrijeme. Navedeno će pratiti suvremeno opremanje i digitalizacija rada poduzetničkog centra te inovativna rješenja za razvoj poduzetništva, kao što su virtualni ured, virtualna konferencijska dvorana, uspostava podcasta i slično. Isto tako će IDA na temeljima uspješne dugogodišnje prakse rada s poduzetnicima tijekom provedbe projekta provoditi obrazovne aktivnosti te programe umrežavanja, kao i IDEA hub mentorske programe za više od 150 korisnika, nadodaje Sabatti.
Što se tiče statusa operativne provedbe projekta, direktor IDA-e navodi da se aktivnosti provode sukladno utvrđenom vremenskom planu provedbe te projektnom planu nabave, kao i u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi, kojim su propisani određeni rokovi za postupke sukladno procijenjenim vrijednostima istih.
Proveden je postupak nabave za uslugu izrade geotehničkog elaborata te je usluga koja je uključivala početno geotehničko ispitivanje lokacije i temelja na kojima će se graditi centar zaključno provedena u ožujku 2021. godine. Proveden je isto tako postupak javne nabave te ugovorena usluga pripreme dokumentacije te provođenje postupaka nabave te ujedno usluga voditelja projekta gradnje. Isto tako je provedena prva faza izrade geodetskog elaborata. Provedeni su nadalje postupci javne nabave te je zaključen ugovor za usluge identifikacije korisnika i izradu baze podataka korisnika poduzetničkog centra „Coworking Pula“ te usluga projekta sustava tehničke zaštite i upravljanja s integracijom u CNUS, kao i usluga medijskih promotivnih aktivnosti.
Provedena je nadalje javna nabava i ugovorena usluga izrade glavnog i izvedbenog projekta te usluga projektantskog nadzora. Ugovori se s ugovorenim stručnjacima provode sukladno zadanom planu, odnosno, aktualna je trenutno izrada glavnog i izvedbenog projekta čija se finalizacija, kao i ishodovanje građevinske dozvole očekuje do kraja ove godine. Raspisivanje natječaja za izvođača radova očekuje se početkom 2022. godine, dok se početak gradnje očekuje na proljeće iduće godine.
Proveden je isto tako postupak javne nabave te je zaključen ugovor za uslugu izrade vizualnog identiteta i promo materijala, a uskoro se kreće i sa vizualizacijama te pripremom za dizajn i opremanje interijera. Slijede programi izobrazbe i usavršavanja djelatnika IDA-e koji će raditi s korisnicima, a u pripremi su i postupci javne nabave za usluge vanjskih stručnjaka za program umrežavanja i edukacija za ciljane skupine, kao i za program mentorstva za polaznike ciklusa Idea HUB umrežavanja.
85% ukupnog iznosa projekta financira se bespovratnim sredstvima Europske unije iz Europskog fonda za regionalni razvoj putem ITU mehanizma za urbano područje Pula, dok se 15% troškova financira iz proračuna Grada Pule. Nadalje, IDA je aplicirala za sufinanciranje projekta temeljem Javnog poziva za sufinanciranje provedbe EU projekata na regionalnoj i lokalnoj razini Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije te se uskoro očekuju rezultati evaluacije. Ukoliko MRRFEU odobri navedeno, isto bi moglo značiti i dodatno rasterećenje uloga sufinanciranja Grada Pule, što bi dodatno optimiziralo provedbu ovog projekta, zaključio je završno Sabatti.