IDA NA 26. VINISTRI: ISTARSKA KVALITETA KAO TEMELJ ZA BRENDIRANJE REGIJE
Istarska razvojna agencija sudjeluje i na ovogodišnjoj 26. Vinistri, najvećoj vinskoj manifestaciji u Istri i široj regiji, koja se od 10. do 12. svibnja 2019. godine održava u Poreču, s primarnim ciljem predstavljanja aktivnosti u domeni provedbe programa IQ – Istrian Quality – Istarska kvaliteta.
Program IQ prije svega obuhvaća definiranje pravila za dodjelu oznake IQ za kvalitetne istarske proizvode, edukaciju proizvođača, sam proces dodjele i nadzor kvalitete te isto tako vezanu marketinšku promociju na županijskoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini, a naglasak na ovoj Vinistri IDA stavlja na predstavljanje Pravilnika za dodjelu oznake IQ – Istarska kvaliteta za jaka alkoholna pića.Oznaka IQ se do sada primarno dodjeljivala vinima malvazija i teran te su tako prilikom ovogodišnjeg ocjenjivanja oznaku IQ – Istarska kvaliteta dobile 24 svježe malvazije, 1 zrela malvazija i 6 terana.
U tijeku je trenutno jačanje sustavnog pristupa u brendiranju istarskih proizvoda te se dodjela oznake IQ širi na ekstra djevičansko maslinovo ulje, jaka alkoholna pića (komovica, biska, ruda i medenica), istarski pršut i med. Navedeno pruža malim proizvođačima izvrsnu priliku za izdvajanje iz konkurentskog okruženja, a samim kupcima se garantira kvaliteta. Nastavno na navedeno IDA je u sklopu manifestacije organizirala i predavanje pod nazivom „Kako zajedno brendirati vino, rakiju i regiju“, u suradnji s dr.sc. Ugom Toićem, u sklopu projekta „QNEST – Quality Network on Sustainable Tourism“.
Projekt QNEST sufinancira se iz programa Interreg ADRION, a ima za cilj unaprijediti i valorizirati kulturnu, tradicionalnu i ekološku baštinu svih uključenih regija kroz zajednički proces brendiranja proizvoda, usluga i turističkih destinacija. IDA u tom smislu koordinira nadogradnju programa IQ, a navedeno je vrlo značajno upravo zbog brendiranja Istre kao regije kvalitete, regije autohtonih proizvoda, tradicijskih vrijednosti, koji jamče izvornost i izvrsnu kvalitetu, što će doprinijeti ne samo boljem pozicioniranju Istarske županije na turističkoj karti Europe i šire, nego i dati mogućnost našim proizvođačima da budu prepoznatljivi na svjetskom tržištu. Predviđena ukupna vrijednost projekta je 1.325.662,95 EUR od čega je IDA-i namijenjeno 180.000,00 EUR pri čemu se iz predmetnog programa sufinancira 85% iznosa.